5 pași pentru a avea succes!


topperguru.com
Foto: topperguru.com

Fiecare vrea să aibă succes. Iată 5 pași pentru a avea succes și pentru a-ți construi și defini valorile. Secretul constă în a-ți crea o viziune a ceea ce vrei să obții.

Este esențial să îți notezi totul. Acest lucru te ajută să îți clarifici, organizezi și să îți construiești strategia de a transforma viziunea proprie pentru succes în realitate.

  1. Crează-ți propria viziune despre succes!

Trebuie să fie scurtă și cuprinzătoare. Va conține doar câteva cuvinte, fraze care să descrie cât mai precis cum definești succesul pentru tine și afacerea ta. Este un plan dinamic despre unde ar trebui să ajungi. Când reușești să definești ceea ce vrei, este mai ușor să obții, să ajungi acolo.


Viziunea ta ar trebui să conțină direcția în care se îndreaptă planul tău și pașii de a ajunge acolo. Aceasta este de fapt legătura dintre obiective, dorințe și scopurile necesare să poți ajunge la nivelul de succes dorit. Cele mai bune viziuni sunt cele simple, concise și bine direcționate. Pune-le pe foaie, astfel te vei organiza mult mai bine. Diferența dintre un plan scris și unul la care doar te gândești e ca cea dintre succes și eșec.

  1. Stabileşte-ți obiectivele!

După stabilirea unei viziuni a succesului, următorul pas este stabilirea țelurilor și obiectivelor cu ajutorul cărora ajungi la ele. Stabilirea lor are la bază propria viziune despre succes. Va trebui să vezi care este legătura dintre ele și strategia ta și să găsești cele mai bune căi de a-ți îndeplini obiectivele.

Obiectivele trebuie să aibă rezultate măsurabile (cantitativ și calitativ) și termene limită de îndeplinire. Se specifică aici doar ce trebuie să faci pentru a le îndeplini și când. Nu trebuie să răspunzi și la întrebările de ce și cum.

  1. Dezvoltă o strategie care să reușească!

Strategia corespunde acțiunilor și modalităților necesare să reușești să îți îndeplinești obiectivele viziunii tale. Componentele strategiei includ deciziile asupra acelor atribute care oferă cea mai bună șansă de a atinge obiectivele. Te vei concentra pe abilitățile, expertiza și capacitățile competitive prin care te diferențiezi de rivalii tăi.

Strategia înseamnă a fi diferit,  a fi în contrast cu ceva ce toată lumea face. Înseamnă a face alegeri dificile, care creează un avantaj competitiv durabil. Aceste alegeri sunt cele care îți permit să schimbi regulile în favoarea ta.

  1. Construiește planuri de acțiune!

Planurile de acțiune sunt mai specifice și identifică în mod clar ce trebuie să se întâmple. Ele reprezintă o oportunitate de a testa și valida obiectivele. În plus, acestea oferă o bază de comunicare către alte persoane care contribuie sau asupra cărora acestea vor avea impact.

Următoarele componente de bază ar trebui să facă parte din dezvoltarea planului. În primul rând, documentează etapele specifice care vor fi necesare. Identifică, apoi, persoanele care vor răspunde pentru finalizarea fiecărei etape. Elaborarea unui calendar pentru productivitate este esențial. De asemenea, determina ce resurse vor fi necesare pentru a atinge obiectivele. În cele din urmă, creează un mecanism de feedback pentru a monitoriza progresul.

Documentația oferă o bază pentru monitorizarea desfășurării fiecărei etape de acțiune. Include această documentație într-un program care cuprinde ce trebuie făcut și când.

  1. Evaluează-ți performanțele!

Dacă nu poți măsura, nu poți gestiona! Monitorizarea și evaluarea performanței sunt esențiale pentru ca viziunea ta să devină realitate. Ar putea fi necesar uneori să-ți reevaluezi strategia în funcție de modul în care lucrurile se întâmplă. Evaluarea impactului financiar este capitală pentru a constata dacă ai atins nivelul așteptărilor tale. În mod regulat trebuie evaluate resursele. Ai totul în termeni de resursă umană, materială, informații și alte resurse pentru a sprijini viziunea și strategia? După stabilirea viziunii, strategiei, obiectivelor și planurilor de acțiune, este esențial să se monitorizeze câțiva factori foarte importanți care îți permit să știi dacă eşti sau nu pe drumul cel bun sau dacă sunt necesare modificări. În cazul în care lucrurile nu funcționează așa cum ai planificat, ia măsuri pentru a modifica planurile.

eastafricabusinessdaily.com
Foto: eastafricabusinessdaily.com

Când elaborezi o viziune este esențial să te documentezi și să o pui pe foaie. Scopurile și obiectivele scrise au mai multe șanse de a fi realizate. Fă din acest lucru un obicei și vei avea succes. Planurile scrise reprezintă angajamentul care se traduce în succes!

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *