Este un tip jovial, dar pragmatic în același timp. O discuție cu el îți captează atenția pentru că spune lucruri interesante cu o lejeritate care te face să crezi că afacerile se fac pocnind din degete. Este vorba despre Mihai Dăncilă, CEO-ul Consilo Web (companie specializată în vânzarea de servicii on-line și suport client. În prezent, compania activează atât pe piața din România cât și pe piețe internaționale). La doar 32 de ani are un CV destul de interesant care conține afaceri de succes, reușind să-i ajute, să-i consilieze și pe alții cum să procedeze ca să meargă pe o traiectorie ascendentă în antreprenoriat.

Care sunt principalele provocări ca antreprenor?
Una dintre principalele provocări este să ai un plan care să fie bazat pe o idee în care tu crezi foarte mult, pentru că în momentul în care vei vrea să o pui în practică, vei avea foarte mulți oameni în jur care vor zice că nu se poate, nu merge, va fi dificil și atunci, dacă tu crezi foarte mult în ideea ta, ei nu te vor descuraja și vei putea să treci peste aspectul ăsta.
Dar nu trebuie să ții cont oarecum și de părerea celorlalți?
Din punctul meu de vedere trebuie să ții cont foarte mult de tine și de ceea ce-ți dorești tu pentru că suntem foarte diferiți ca oameni și e foarte important să facem lucrurile în care noi credem. E foarte posibil ca oamenii din jurul nostru să nu creadă în ideea de business. La prima vedere oricine poate spune că așa ceva nu se poate în România, că n-o să meargă aici niciodată și, cu toate acestea, sunt afaceri pe care le-am văzut crescând și au crescut numai datorită modului în care antreprenorii au crezut în ele. Adică dacă îți personalizezi ideea, dacă vii cu aportul tău personal, s-ar putea să iasă ceva fain deși mulți nu te creditează. Nici nu „s-ar putea”, cu siguranță va ieși!
Există un secret pe care îl ai când faci afaceri, adică cum reușești, cum ai tu succes?
Cred că e foarte important să fii cu ochii și pe cifre, mai ales la început. Adică să ai tot timpul controlul cifrelor pentru că știi că la nivel de antreprenor, până businessul o să îți crească, tu vei fi cel care produce. Tu centrezi, tu dai cu capul 🙂 ! Mai ales în businessurile mici și foarte mici. Și atunci, e foarte important să previzionezi cifrele din afacerea ta pe câteva luni ca să nu fii surprins de diverse aspecte care se pot întâmpla și mai ales să fii pregătit pentru eventualul moment în care s-ar putea să rămâi fără bani, pentru eventualul moment în care s-ar putea să rămâi fără clienți sau orice altă provocare ți se întâmplă. Ei bine, în momentele acelea, singura care te va scoate este pasiunea pe care o ai, nimic altceva. S-ar putea să rămâi de multe ori fără bani și avem aici exemplul elocvent al lui Walt Disney care a încercat foarte mult să-și transpună visul în realitate și într-un final a și reușit. Avem câteva exemple și de oameni din România care au făcut același lucru. Au crezut foarte mult în ideea lor și au dus-o la bun sfârșit. Putem vorbi despre Dedeman care este una dintre companiile din România, chiar din regiunea Moldovei. Într-un context în care piața era asaltată de alte magazine de bricolaj, a reușit să se impună pe piața din România. Și cred a reușit asta pentru că, eu ca persoană, îi prefer foarte mult datorită asistenței pe care ei o oferă clienților. Mă simt foarte bine când mă duc la ei datorită interacțiunii pozitive pe care o am cu cei care lucrează acolo.
Lucrul ăsta dacă l-ai transpune de la omul cu care interacționezi și până la cel care deține afacerea, te direcționează strict în zona de pasiuni. Poți să faci foarte multe proceduri, dacă businessul nu are pasiune, o să simți lucrurile astea doar la nivel mecanic, nu și la nivel emoțional, nu și la un nivel care te îndeamnă să cumperi, pentru că știm că decizia de a cumpăra e mai mult în zona emoțională.
Deci, în concluzie, din punctul meu de vedere e foarte important să crezi în ceea ce vrei să fii și să crezi în așa fel încât și noaptea, când te trezești din somn, să știi clar că ideea ta de business va crește și vei fi fericit cu ea.
Și o altă chestie care mi se pare foarte importantă și despre care am vorbit este: Ochii pe cifre!
Și în final, că tot vin sărbătorile de iarnă, ce iti doresti de Craciun pentru compania pe care o conduci?
Îmi doresc încă 3 colegi care să contribuie la creșterea și dezvoltarea proiectelor noastre care să fie la fel de energici, zâmbitori și implicați ca și ceilalți membri ai familiei Consilo Web.

de Roxana Pricop