Dacă ai avea 4.000 de euro și ar trebui să alegi între a achiziționa o mașină și a deschide un business, ce ai alege? Asta a fost întrebarea de la care Eliza a pornit în drumul ei spre Candlury. Fără nicio ezitare este evident ce a ales, nu? Așa a începe Povestea Candlury – Eco is the new lux!
Eliza este inspirația mea din ultimul timp. Inspirația de putere, voință, ambiție și curaj. Când am cunoscut-o lucra la site și punea bazele a tot ceea ce urma să devină Candlury. Mi-a povestit cu atâta pasiune, pas cu pas, tot procesul. De la conceptul de la care a plecat pentru a contura imaginea brandului, până la găsirea furnizorilor pentru fiecare element în parte. De atunci mi-am spus: Wow, fata asta chiar știe ce face! Pentru că pentru ea nu există nu se poate, am ales 7 întrebări care să contureze, în linii mari, ce înseamnă Candlury.
Spune-ne câteva cuvinte despre tine, despre studiile, experiența și interesele tale.
Încă din copilărie, am avut un simț estetic dezvoltat și o mare iubire pentru frumos. Pe parcursul anilor, am experimentat aproximativ tot ce ține de beauty, fotografie, și am fost o admiratoare a designului interior. Deși nu plănuiam un viitor concret, m-am gândit că Facultatea de Economie din Iași va fi o alegere bună pentru dezvoltarea mea personală. Ei bine, a fost o alegere inspirată, deoarece materiile studiate în facultate mă ajută în administrarea task-urilor zilnice.
Ce te-a motivat să devii antreprenor?
În primul rând, a fost faptul că mereu mi-am dorit să depind doar de mine și să lucrez pentru rezultatul propriu și asumat. În joburile și activitățile pe care le-am avut în facultate eram eficientă atunci când lucram singură, în colțul meu. Dacă trebuia să lucrez în echipă, îmi asumam, în mod inconștient, rolul de lider în echipele dezorganizate, deși nu mereu era cerut, și începeam să coordonez colegii (lucru destul de enervant chiar și pentru mine).
Care este povestea din spatele Candlury?
Povestea noastră a început cu o idee care s-a concretizat încet, dar sigur în ceea ce vedeți astăzi. Din iubire pentru natură și frumos, am încercat să definim conceptul nostru pe câteva reguli clare. Am realizat o fuziune între iubirea pentru natură și iubirea pentru decorațiuni elegante, luxuriante.
Iubim mediul înconjurător! De aceea încercăm să fim cât mai prietenoși și sustenabili!
Parfumuri franțuzești, ceară vegană, decorațiuni unice, realizate manual cu pasiune, te așteaptă să le descoperi. Cum puteți comanda? Vă așteptăm pe site-ul nostru: candlury.ro, pagina de Instagram: candlury sau pe Facebook: @candlury.
Pot spune că, Candlury a fost visul meu din liceu, când încă nu știam ce voiam să fac în viitor dar știam sigur că vreau să construiesc ceva doar al meu. Sunt în general nemulțumită de ce se găsește pe piața românească sau cel puțin în Iași. Mereu am încercat să modific sau să creez cu mâinile mele produsele dorite. Printre produsele create au fost și lumânările parfumate. Pentru că nu găseam în magazine lumânări cu parfum intens și pentru că nu doream să mă expun vaporilor toxici pe care lumânările din comerț îl împrăștie în aer.
În cazul decorațiunilor interioare, mi-am dat seama că așa cum noi avem garderoba de toamna, iarnă, vara sau primăvară, așa ne putem decora subtil și casa în funcție de sezon. Fără a vopsi pereții sau a schimba draperiile. Atunci când am pus bazele ideii finale mi-au trebuit doar banii de mașină și mult curaj. Dar și multă susținere și ajutor din partea celor dragi. De la idee și până la concept au durat aproximativ 6 luni. Eram atât de entuziasmată și nu dormeam nopțile, căutând furnizori și materie primă de calitate. Că o mică paranteză, ideea inițială a fost 5% din ce vedeți astăzi.
Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat până acum?
Cea mai mare provocare cu care ma confrunt zilnic sunt achizițiile de la furnizorii străini. Un lucru dezamăgitor pe care l-am constatat atunci când incercam să testez cât mai multe combinații și variante în cazul lumânărilor, a fost faptul că nu am reușit sa găsesc materie primă în România, care să îmi îndeplinească cerințele.
Așadar, colaborez cu furnizori din Uniunea Europeană și cu câțiva din afara UE. Partea mai puțin plăcută la acest aspect este faptul că de multe ori nu reușim să anticipăm în timp util durata transportului, mai ales în cazul comenzilor din afara UE și uneori avem stoc 0 la unele produse.
Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o până acum?
Cred că cea mai importantă lecție pe care încă încerc sa o învăț este faptul că nu mereu întâlnesc oameni cu același nivel de seriozitate pe care eu o ofer și că nu ar trebui să am așteptări în acest sens.
Cum îți vin ideile de forme și culori pentru decorațiuni și de arome pentru lumânări?
În cazul aromelor, mereu mă ghidez după faptul că îmi doresc să ofer o experiență specială persoanei care aprinde o lumânare Candlury. Am ales câteva arome de bază care să se regăsească în toate variantele de lumânări disponibile (tabac, ambră, note lemnoase, miere, tonka, etc). În concepția mea, o lumânare trebuie să aibă o bază ,,caldă”, peste care să fie așezate armonios ingrediente care să se contopească atât de fin încât să nu poți distinge notele de vârf.
În ceea ce privește decorațiunile interioare, principala mea insprație vine din natură, dar și aici conceptul nostru de bază rămâne o paletă de culori închise, intense, care se potrivesc de minune cu lumânările și cu atmosfera creată de parfumul lor. Sunt de părere că fiecare are propria concepție asupra cuvântului „frumos”. Așa mi-a venit ideea că fiecare decorațiune să poată fi realizată în funcție de dorințele clientului.
Asta înseamnă că tu ca și client îți creezi culoarea sau paleta de culori după care vrei să ne ghidăm, iar noi îți realizăm produsul. Pentru partea de personalizare discutăm cu clientul pentru a afla exact dorințele și așteptările lui de la produs. Pe lângă asta, realizăm și mărturii, cadouri corporate, gift box-uri.
Cum vizualizezi Candlury peste 3 ani?
Dacă ma uit în spate, pe parcursul anilor am avut idei imprevizibile și nu as putea anticipa unde vad Candlury peste 3 ani. Ce pot să vad sunt planurile pe care le am pentru acest vis pe mai departe. Văd ideea de decorațiuni interioare realizate după cerințele clienților ca fiind preponderenta în activitatea noastră de zi cu zi. În cazul lumânărilor, cât mai multe arome disponibile.
Am din ce în ce mai multe idei și urmează lansarea unor produse noi cum ar fi parfum de cameră sau decorațiuni florale conservate. Plănuiesc sa ducem ideea de sustenabilitate la un nivel mai înalt și să ne promovam produsele pe plan internațional.