Cum ajung un blogger de succes?


În era digitalizată contemporană, toți ne visăm celebri și bogați fără prea mult efort. Avem toată dreptatea din lume să credem că putem ajunge cunoscuți prin intermediul unui simplu blog, vlog, pagină de Facebook și așa mai departe. Totul pare floare la ureche.

Realizezi un video cu ce ai mâncat la prânz, de exemplu, îl postezi pe blog, sharuiești pe Facebook și aștepți ca “magia” să se întâmple. Însă lucrurile nu stau mereu așa. Ai nevoie să știi niște tips&triks pentru a găsi drumul spre celebritate.

Alina Ceușan este un nume cunoscut la momentul actual, câștigând în ultimii 4 ani titlul de cel mai bun blog de fashion din România. Totul a început dintr-o joacă, aceasta având ca temă la facultatea de Comunicare și PR din Cluj Napoca să înființeze un blog. Atunci potențialul Alinei a fost „mirosit” de către profesor care a și încurajat-o să meargă pe acest drum.


foto: facebook.com

La doar de 25 de ani Alina se bucură de succes și a devenit un model pentru multe adolescente, trăind o viață glamorous. Alina din facultate și cea de acum sunt de nerecunoscut, aceasta schimbându-și look-ul total devenind blondă și având două intervenții chirurgicale la buze și nas.

foto: alinaceusan.net

Dacă schimbarea este în bine sau nu, vă las pe voi să decideți. Diferența clară între vechea Alina și cea de acum constă în mai mult cash, dar și siguranță de sine și experiență de viață. Cert este că Alina a cochetat din copilărie cu lumea fashion-ului, iar trăsăturile sale fizice au făcut diferența, cu sau fără operații estetice.

La 17 ani a fost încoronată cea mai frumoasă fată din Târgu Mureș, dar a participat și la olimpiade la Limba Română și Limba Latină. „E important ca un model să aibă şi inteligenţă, pentru că îşi poate da seama ce trebuie să facă pentru a ajunge în top. Trebuie să fie perseverentă şi să-și dorească mult să ajungă acolo”, spunea Alina.

Cum a ajuns Alina să transforme o temă, într-o sursă de venit și celebritate? Ea spune că rețeta succesului este să fii ambițios, să fii sincer și să te dedici foarte, foarte mult. Cum faci bani dintr-un BLOG? Prin product placement. “Bloggingul este o meserie relativ nouă care necesită răbdare și perseverență”. „Trebuie să fii modest, trebuie să ai încredere în tine în același timp, să te comporți bine în fața camerelor.” (Alina Ceușan)

Recomandarea bloggeriței pentru tinerii învățăcei? “Cred că trebuie să ai încredere în tine și să faci pe toată lumea să înțeleagă că asta este ceea ce vrei tu să faci. Ei trebuie să înțeleagă că ești pasionată de acest lucru, iar tu le arăți asta prin a te îmbrăca bine tot timpul, a te îngriji constant. Mai departe, bineînțeles, basic-ul pe care îl recomand tuturor, indiferent că vor sau nu să facă o carieră în blogosfera românească, e să își facă aceste conturi, esențiale zic eu, pe Chictopia și pe Lookbook. De asemenea, nu te bagă nimeni în seamă dacă nu ai poze de calitate și asta am învățat-o, bineînțeles, pe pielea mea. Trebuie să ai la început și o persoană care să îți dea un feedback, cum ar fi opțiunea de pe WordPress de a trimite articolul unei alte persoane înainte de a-l publica. Trebuie să îți dai seama ce blog vrei să ai, dacă vrei să scrii despre make-up, fashion sau altceva. Și să aduci ceva nou, pentru că altfel…e plin de bloguri. Program, un pic de organizare și unicitate. Asta este foarte important.”

Am vorbit despre unul dintre cei mai cunoscuți bloggeri din România, dar să vedem cum stau lucrurile și la nivel mondial. Dacă numele Chiara Ferragni nu îți spune nimic, ar trebui să știi că este supranumită cel mai influent blogger din lume. TheBlondeSalad.com este blogul care a consacrat-o în anul 2009, scopul acestuia fiind de a împărtăși viața și ținutele ei cu urmăritorii. Ulterior blogul s-a transformat într-o revistă online în care se pune accentul pe promovarea de produse.

foto: instagram.com

Secretul succesului? AUTENTICITATEA! „Fiecare dintre noi ar trebui să poarte ceea ce îl face să se simtă confortabil și mândru de ceea ce este. Dacă îți plac pan­tofii cu sclipici, poartă-i, iar dacă îți place un trenci foarte extravagant, cumpără-l!”, susține italianca.  Naturalețea ei este incontestabilă, look-ul fresh pe care îl adoptă îi arată frumusețea autentică. „Este important să te dezvolţi permanent şi să fii în ton cu tendințele, însă trebuie să rămâi fidel spiritului tău.”, spune Chiara.

foto: instagram.com

Chiar dacă aparent blogurile de fashion sunt printre cele mai populare și răspândite, Jamila Cuisine pe numele său adevărat, Geanina Staicu-Avram, demonstrează faptul că orice pasiune poate deveni virală pe internet. Pasionată de arta culinară, Jamila a început în 2012 să posteze diferite videouri pe Youtube în care realiza rețetele preferate. Acestea au “prins” atât de bine încât acum are propriul blog și realizează filmulețe culinare profi. Totul a început după o vizită în Maroc, mâncarea și condimentele fascinante specifice locului au făcut-o să își dorească să împărtășească acele rețete și cu alții. “Mi-am dat seama foarte târziu că pot face și ceva bani din asta, pentru că în primii doi ani nu am câștigat mai nimic. Banii au venit odată cu succesul, succesul a venit după foarte multă muncă.”, spune Jamila într-un interviu acordat pentru site-ul ea.md.

foto: practicinbucatarie.ro

Munca de care vorbește Jamila este constituită din etapele parcurse până să reușească să filmeze și să pună cap la cap totul pentru a obține produsul final: videoul ce urmează a fi distribuit pe internet. Astfel, o simplă rețetă a’ la Jamila “presupune cel puțin 20 de boluri de spălat, între 6 și 12 ore de filmări, alte 12-16 ore de montaj și editare. În plus, o rețetă video înseamnă machiaj refăcut adesea, bluzițe și șorțuri perfect călcate și o răbdare fără limite. Pe lângă toate acestea, o rețetă video necesită pasiune, multă dăruire și o dragoste nemăsurată pentru arta culinară.”,  mărturisește Jamila tot pentru site-ul ea.md.

Jamila Cuisine a reușit să strângă 92 de milioane de vizualizări pe Youtube și în septembrie 2016 a câștigat premiul “Online Personality of the Year” în cadrul festivalului anual de social media Webstock.

Dacă aceste povești v-au inspirat, nu vă rămâne decât să fiți foarte hotărâți, să aveți răbdare și mult curaj 🙂 . Succes!


Citiți și:

Rețeta succesului în afaceri, cu Dinu Chirica și Gheorghe Covrig


One Comment

Leave a Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *